Data & Analytics
Omdat onze manier van werken leunt op de beschikbaarheid van website data, nemen wij ook de verantwoordelijkheid over het doormeten van je website.
Met Data & Analytics hebben we het over het doormeten van websites of apps, het taggen van pixels van bijv. Facebook en Google en het opstellen van rapportages om al deze data bij elkaar te brengen.
Het doel hiervan is om jou als ondernemer inzicht te geven in de resultaten van jouw investeringen. Verder geeft het de digital marketing specialisten de handvaten om te leren van bezoekers gedrag op jouw website en daarmee campagnes te verbeteren.
Voordat we aan de slag gaan met de implementatie gaan we met je om tafel om te bepalen welke data punten belangrijk zijn. Op basis hiervan en de mogelijkheden stellen we een data plan op waarin we vaststellen wat we op welke manier doormeten.
Oh en niet geheel onbelangrijk. Alles wat we doen doen we GDPR proof. Wel zo eerlijk.
Toch nog benieuwd wat wij precies voor jou doen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen:
Wat valt onder Data & Analytics?
Nogal een breed begrip. Dat begrijpen we.
Wij helpen klanten met implementaties van Google Analytics, Google Tag Manager, Marketing Pixels (zoals Facebook en Google) en cookie oplossingen via een Cookie Management Platform (CMP).
Verder helpen we klanten met het opstellen van rapportages en het samenbrengen van marketing data voor data visualisatie.
Omdat onze dienstverlening sterk leunt op de beschikbaarheid van web analytics data nemen wij dit standaard mee voor al onze klanten. Dit scheelt jou geld voor het inhuren van een andere specialist en wij kunnen ons werk beter doen.
Hoe zit het tegenwoordig met GDPR?
Er gebeurt heel veel op het gebied van privacy. Zo was er veel heisa na de invoering van GDPR, maar tot op heden zijn het aantal websites die zich er volledig aan houden nog erg beperkt.
De simpele reden hiervoor is dat als je volledig aan alle GDPR gestelde regels voldoet je potentieel veel inzichten misloopt.
Inmiddels zijn zowel Google als Facebook volop aan het werk om ook zonder het volgen van individuele gebruikers met cookies nuttige data te tonen in hun platformen. Google gaat zelfs zo ver dat ze het gebruik van cookies in hun eigen browser (Google Chrome) helemaal gaan uitfaseren.
Wallaroe adviseert iedereen om zich zo veel mogelijk te houden aan GDPR reglementen, Hierdoor ben je goed voorbereid op een cookieloos web.
Waarom zou ik investeren in Data & Analytics?
Omdat dit de ruggengraat is van je digital marketing resultaten.
Zonder dat je website goed wordt doorgemeten sturen je digitale marketing specialisten op geen of niet de juiste data. Hierdoor is het onmogelijk om je campagnes beter te laten presteren of erger nog je campagnes gaan over tijd minder goed presteren.
Wij stoelen al onze optimalisatie werkzaamheden op de beschikbaarheid van de juiste data. Daarom nemen wij de verantwoordelijkheid om te zorgen dat we alle juiste elementen op jouw website doormeten.
Wat onderscheid Wallaroe van anderen?
Wij vertrouwen volledig op data in plaats van ons gevoel. Wijst de data uit dat iets niet werkt? Dan hoor je het ook. Vervolgens komen we met een plan over hoe we deze leringen om draaien naar winstgevende campagnes.
Als blijkt dat de strategie wel werkt dan kloppen we onszelf niet op de borst (ok, misschien heel even), maar we kijken vooral naar mogelijkheden om op dit succes door te borduren.
Het doel is simpel. We willen het elke keer een beetje beter doen waardoor net als je aandelen je marketingbudget voor je gaat werken. Dit noemen we compound return on investment.
Dus wat onderscheid ons van anderen?
-
- We zijn heel transparant in onze resultaten;
- We doen er alles aan om jouw marketingbudget voor je te laten werken;
- We zijn niet bang om van koers te veranderen;
- We helpen niet alleen met zoekmachine marketing, maar ook met de inrichting van data & analytics. Alleen dan kunnnen we met vertrouwen op basis van data beslissingen maken.
En nu wij?
Wil jij ook samen groeien met digital marketing? Neem dan contact met me op.
Wat gebeurt er als ik contact opneem?
Als je de cookies hebt geaccepteerd schiet er een event naar Google Analytics welke mij inzicht geeft in welke kanalen voor mij goed werken. Dit kan ik dan weer gebruiken om mijn digitale marketing inzet verder te verbeteren.
Ok. Zonder dollen.
Nadat je het contactformulier heb ingevuld neem ik binnen 24 uur telefonisch contact met je op. Dit is bedoelt om kort kennis te maken en een afspraak in te plannen op een moment dat ons beiden schikt. Het doel van die vervolg afspraak is om jouw uitdaging beter te begrijpen en te kijken of er een klik is. Vervolgens kan ik een passend voorstel maken.
No strings attached.